Склад суддівської колегії
1. Для проведення змагань призначається суддівська колегія.
2. Комплектується суддівська колегія організацією, яка проводить змагання, разом із президією колегії суддів відповідної категорії.
3. Керівництво роботою суддівської колегії здійснює головна суддівська колегія (ГСК).
Склад ГСК і суддівських бригад залежить від масштабу й характеру змагань.
1. Склад суддівскої колегії:
- директор змагань ( технічний делегат (ТД))
- начальник траси
- головний суддя (на воротах)
- директор хронометражу
- секретар
- і додаткові члени набираються у клубі організатором, чи у федерації.
2.5 Судді на трасі. Відповідають за контроль одних або кількох воріт на трасі. Суддя на трасі повинен уважно спостерігати чи правильно пройшов спортсмен дільнку траси за яку даний суддя відповідає. Також виконати ряд інших функцій, які є описані далі(Додаткові обовязки судді на трасі)
2.6 Контролер на фініші. Спеціальний контроль на фініші здійснює контролер.
3. Журі
3.1 Наступні члени журі, які є також членами оргкомітету, відповідають за технічні питання на закритих для змагань територій:
Альпійські дисципліни (PGS, PSL, SL, GS):
- ТД
- Рефері (або головний суддя)
- Директор змагань
- Помічник рефері
3.7 Обов’язки журі
3.7.1 Журі контролює чітке дотримання правил протягом усіх змагань, включаючи офіційне тренування.
4. Технічний делегат (ТД)
4.1 Основні завдання ТД:
- забезпечити дотримання правил змагань
- спостерігати за справедливістю змагань
- контролювати безпомилкове дотримання своїх обов’зків членами оргкомітету
- консультувати організаторів у рамках їх завдань.
4.2 Призначення на змагання ТД
4.2.1 На всеукраїнські змагання ТД призначає технічний комітет ФЛСУ.
4.3 Заміна ТД
4.3.1 На всеукраїнських змаганнях, заміна відсутнього ТД повинна бути оголошенна до наради капітанів команд.
4.3.2 Особа яка заміщує ТД має ті ж самі права та обов’язки як планово призначений ТД.
5. Рефері та його асистент
5.1.1 Рефері та його асистент призначається керівниками команд.
5.1.2 Вказівки ТД обов’язкові для рефері та його асистента. Ними мають бути створені умови для забезпечення найкращого технічного проведення змагань.
5.2 Рефері на старті
5.2.1 Рефері повинен залишатися на старті під час усього періоду тренувань та змагань. Він відповідаю за організацію старту та дотримання правил на старті.
5.3 Рефері на фініші
5.3.1 Рефері має залишатись на фініші під час офіційних тренувань, переглядів траси та змагань. Він має забезпечити чітке дотримання усіх положень по пересіканню фінішного лінії та виїзду.
6 Судді
Судді на змаганнях – це група кваліфікованих людей, відібраних технічним комітетом зі сноубордингу. Для міжнародних змагань список суддів затверджується суддівським підкомітетом ФІС по сноубордингу.
Головний суддя призначається технічним комітетом ФЛСУ.
Заміна головного судді та члена суддівської групи можлива, якщо з якихось причин призначена особа не змогла виконати свій обов’язок.
6.6 Суддя на трасі
Кожний суддя на трасі, має мати досконале знання правил змагань та виконувати доручення журі. Можливо таке, що не дивлячись на те, що суддя знаходиться безпосередньо на трасі, він в окремому випадку може не зауважити порушення спортсмена, або судді.
Якщо сусідній суддя по трасі, один з членів журі або офіційний відео контролер повідомить про невідповідність у записах суддів на трасі, журі на свій розсуд інтрепритує ці примітки в плані можливої дискваліфікації спортсмена або рішення відносно протесту.
Рішення, яке прийнято суддею на трасі, повинно бути чітким та не упередженим. Його поведінка має бути спокійною, уважною та розсудливою. У випадку сумнівів, суддя на трасі повинен притримуватись принципу – при сумнівах, правий є спортсмен.
Суддя на трасі повинен оголосити про порушення лише у випадку своєї впевненості у порушенні правил. У випадку протесту він повинен чітко та ясно пояснити, як пройшло порушення.
Якщо суддя на воротах має сумні чи здійснилось порушення, він повинен порадитися з сусіднім суддею на трасі для того, щоб узгодити їхні записи. Він може навіть вимагати короткої перерви, щоб обстежити сліди на трасі.
Думка публіки не може впливати на рішення судді. Тим більше він може не приймати до уваги думки свідків, навіть якщо вони досвідченні. Судді на трасі повинні формувати власні висновки.
В слаломі, паралельному слаломі, слаломі – гіганті, паралельному гігантському слаломі та сноубордкросі відповідальність судді на трасі починається з приближенням змагуна до перших воріт його контролю і закінчується, коли змагун пройшов останні ворота його контролю.
6.7 Суддівство на воротах.
Кожний суддя на трасі отримує блокнот з карточками з наступними написами:
- прізвище судді.
- номер (номера) воріт.
- помітка спроби (1–ша чи 2–га).
Якщо спортсмен пропустив ворота (при паралельному маркуванні воріт), суддя на трасі повинен зробити наступні відмітки у відповідних колонках карточки:
- стартовий номер змагуна.
- якщо суддя контролює більше чим одні ворота, він повинен вказати номер воріт, де була зроблена помилка.
- Літеру Ф (фолт – помилка).
- Схему здійсненої помилки (вимагається обов’язково).
Суддя на старті також повинен контролювати, щоб змагуни не отримували сторонньої допомоги ( в т.ч. у випадку падіння). Навіть незначна допомога зі сторони загрожує дискваліфікацією. Таке порушення повинно бути відмічено на карточці.
6.8 Проходження воріт.
Ворота вважаються пройденими правильно, якщо у спортсмена хоча б передній черевик зафіксований в кріпленні на дошці і вся дошка пересікає лінію воріт. У випадку падіння спортсмен повинен проїхати через лінії воріт.
Лінія воріт в слаломі, паралельному слаломі, слаломі–гіганті, паралельному слаломі–гіганті, супер–гіганті та сноубордкросі є розширена лінія яка з’єднує основу довгої тички й основу штанги воріт.
Якщо спортсмен зсунув штангу воріт з її вертикальної позиції перше ніж його дошка та двоє ніг пересікли лінію воріт, тоді дошка та ноги повинні ще пересікти дійсну лінію воріт (маркування на снігу).
Заборона на продовження спуску при помилці в воротах:
– якщо спортсмен пропустив ворота і не повернувся, щоб правильно їх пройти, то в нього немає права проходити наступні ворота.
– якщо він не підкоряється цій забороні, йому загрожує дисциплінарне покарання, попри дискваліфікацію по ст. 2040.1.
Для санкціонування судді повинні переконатися що змагун визнає свою помилку про проходження двох чи трьох воріт неправильно або про відхилення від основної лінії траси..
6.9 Відповідальність щодо учасника.
1. У випадку помилки або падіння змагун може звернутись до судді на трасі з питанням про можливість продовження проходження траси. Суддя на трасі, де це є можливим, повинен інформувати змагуна чи допустився він порушення, яке призводеде до дискваліфікації.
2. В будь–якому випадку чітким голосом суддя на трасі повинен відповісти на питання змагуна або проінформувати його одним з наступних слів:
«Вперед» – якщо змагуна не очікує дискваліфікація, коли суддя на трасі оцінив проходження воріт, як правильне.
«Назад» – якщо змагуна може очікувати дискваліфікація.
3. Змагун є повністю відповідальний за своє власні дії, і в цьому відношенні він не може опротестовувати або звинувачувати суддю на трасі за відповідні слова або дії на той момент.
6.10 Негайне оголошення про порушення, які призводять до дискваліфікації.
Особливо у слаломі (або у паралельних змаганнях) суддя може негайно сигналізувати про порушення, яке призводить до дискваліфікації.
Невідкладні вказівки про порушення, які призводять до дискваліфікації, можуть бути зроблені наступними шляхами:
- при добрих погодних умовах шляхом піднесення прапорця певного кольору.
- при поганих погодних умовах або тумані за допомогою звукового сигналу.
- іншим способом, які підготували організатори та одобрили члени журі.
Негайне оголошення не звільняє суддю на трасі від ведення записів в карточках суддівського блокноту. Суддя на трасі повинен на вимогу членів журі надавати їм інформацію про здійснені порушення.
6.11 Обов’язки судді на трасі після завершення кожної спроби.
У відповідності з інструкціями журі, головний суддя на трасі або його асистент збирає всі карточки у суддів на трасі. Потім він передає їх рефері.
Після завершення першої спроби головний суддя на трасі роздає карточки на другу спробу.
6.12 Обов’язки судді на трасі після завершення змагань.
Кожний суддя на трасі який записав дискваліфікацію, чи був свідком порушення, яке спричинило перестартовку, повинен залишатись в розпорядженні журі до кінцевого терміну розглядання усіх протестів.
Обов’язком ТД або ГСЗ є відпустити суддю на трасі, який очікує виклику журі.
6.13 Додаткові обов’язки судді на трасі.
1. Зробивши необхідні записи у свій блокнот з карточками, суддя на трасі повинен перейти до наступних зобов’язань:
- поставити на своє місце ворота в вертикальне положення;
- замінити зламані шарнірні стійки та встановити їх у тому ж місці де вони мають стояти (на марковане місце);
- замінити по можливості, пошкодженні або відсутні прапори;
- замінити зламані шарнірні стійки воріт у відповідності з кольором (синій або червоний), залишки зламаної шарнірної стійки воріт повинні бути зібрані в такому місці, щоб не заважати змагунам чи глядачам;
- підтримувати у порядку свою ділянку траси;
- тримати трасу у чистоті;
- видаляти різні маркування, які нанесені змагунами або третіми особами.
2. Якщо нікого не було призначено для контролю за ділянкою траси на якій стоїть суддя, тоді він сам повинен слідкувати за тим, щоб усі особи (глядачі, фотографи і т.д.) знаходились на достатній відстані від траси, щоб не заважати змагуну під час його проходження по трасі.
Суддя на трасі по вказівці журі повинен направити акредитовані особи в найбільш вигідні для їх роботи місця, де б вони не заважали стартувати змагунам.
Суддя на трасі повинен слідкувати за виконанням усіх інструкцій журі ( можливості тренування, видів тренувань, переглядів трас, розкладу і т.д.).
6.14 Місце судді на трасі.
Місце судді на трасі повинне бути розташованим в ізольованій безпечній ділянці траси. Суддя на трасі повинен вибрати таке місце, щоб було видно рельєф або контролюємі ним ворота та учасників траси, достатньо близько, щоб прийняти необхідні дії, але і достатньо далеко щоб не заважати змагунам. Ворота повинні завжди бути чітко видні змагуну.
Відповідальністю організаторів змагань є забузпечення суддів на трасі всім необхідним для суддівства інвентарем. Організатори повиненні надати суддям на трасі спеціально виокремлюючий їх одяг. Колір одягу не повинен співпадати з кольором прапорів на воротах.
6.15 Число суддів на трасі.
Організатор змагань несе відповідальність за наявність достатньої кількості компетентних суддів на трасі. Він може зібрати їх, якщо це необхідно, для остаточних інструкцій у присутності головного судді на трасі. Якщо це необхідно, тоді і ТД або ГСЗ може брати участь у цьому інструктажі.
Організатор повинен інформувати журі про число наявних в розпорядженні суддів на трасі для тренувань і особливо для змагань.
Судді на трасі може бути доручено контролювати не більше трьох воріт.
6.16 Забезпечення суддів на трасі.
Суддя на трасі повинен зайняти своє місце до початку змагань. Його робота може продовжуватись декілька годин і залежить від різних погодних умов. Тому організаторам рекомендується спорядити суддів на трасі одягом, який би захищав їх від холоду, вітру та снігу.
Організатор повинен підготувати запасних суддів на трасі, які б змогли замінити суддів на трасі під час змагань (або на другу спробу), на випадок такої необхідності.
Організатор повинен забезпечити суддів на трасі харчуванням на їх позиції на трасі.
В особливо важких місцях, де ворота часто ламаються або збиваються спортсменами рекомендується призначити асистента, який би допомагав судді на трасі.
Спорядження яке необхідне для правильного виконання суддями на трасі своїх функцій, повинно бути заздалегіть приготованим та передано у їх розпорядження, а особливо:
- спеціальна пластикова обкладинка для захисту блокнота з катрочками від снігу та води;
- олівець прив’язаний до цієї обкладинки, додатковий олівець, декілька листків чистого паперу для відмічання випадків;
- інструменти необхідні для підтримання траси в відповідному стані – лом, бур, сверло і т.д.;
- достатню кількість воріт потрібного кольору. Ці запасні тички мають бути складені далеко від траси, щоб не заплутати спортсмена. Запасні ворота повинні знаходитися на стороні суддів на трасі, в нахиленому положенні на снігу, гострими кінцями вниз, щоб ні для кого не викликати небезпеку, і по можливості вже з прив’язаними прапорами.
6.17 Слаломні ворота.
Всі ворота, які використовуються в альпійських дисциплінах розділяються на жорсткі та гнучкі шарнірні стійки (ШС).
1. Жорсткі шарнірні стійки.
Круглі, єдині шарнірні стійки з діаметром мінімум 20 мм і максимум 32 мм і без стиків рахуються жорсткими ШС. Вони повинні бути такої довжини, щоб при встановленні їх висота становила мінімум 180 см над снігом і вони повинні бути зроблені з нерозщеплюваного матеріалу (пластик, пластифікований бамбук чи інший матеріал із подібними якостями).
2. Гнучкі шарнірні стійки.
Гнучкі ШС наповнені стержнем зжатою пружиною. Вони повинні відповідати нормам ФІС.
«Стаббі» (чарлики) шарнірні стійки.
Слаломні гнучкі ШС «стаббі» із довжиною не більше 20–40 см над стержнем.
3. Використання гнучких шарнірних стійок.
Гнучкі ШС повинні бути використані на усіх альпійських змаганнях із сноубордингу Всеукраїнського календаря ФЛСУ. У слаломі гіганті та супер гіганті жорсткі ШС можуть використовуватись для зовнішніх воріт.
Слалом та паралельний слалом
Слаломні ворота повинні бути червоного та синього кольорів з відповідними по кольору трикутними прапорами. Дві ШС повинні бути гнучкими з вкрутками при основі. ШС повороту повинна бути гнучкою із прикрученою нижньою частиною. Зовнішня ШС має бути нормальною гнучкою шарнірною стійкою.
Слалом гігант і паралельний слалом гігант
На цих змаганнях ворота складаються з одної слаломної ШС і одної «стаббі» із трикутним прапором. Внутрішня поворотна ШС повинна бути гнучкою ШС «стаббі». Зовнішня ШС може бути гнучкою або жорсткою (при вітрі).
9 Дискваліфікації.
Учасника можуть дискваліфікувати ТД або журі по пропозиції одного з членів журі, якщо він порушив правила проведення змагань, які передбачують можливість дискваліфікації, якщо він порушив інші діючі правила або рішення журі, якщо він діяв нечесно у відношенні до членів журі, оргкомітету та комітету зі змагань, але перш за все якщо він:
– учасник виступає під чужим ім’ям;
– заважає або спричиняє травму чи пошкодження іншому учаснику;
– проходить ворота без прикріпленого хоча б до однієї ноги сноуборду
– порушення правил щодо реклами на спорядженні;
– зміна стартового номера по ініціативі спортсмена;
– відсутність на змагуні стартового номеру;
– змагун тренується біля офіційної траси імітуючи її;
– змагун не готовий до старту вчасно або здійснює фальшстарт;
– змагун продовжує змагання не дивлячись на помилку проходження траси;
– учаснику змагань надана стороння допомога під час змагань;
– не поступиться трасою змагуну який його наздоганяє, по першій вимозі або виявиться перешкодою його спуску;
– безпідставно буде вимагати перестартовку, яка пізніше стане нереальною; – відшпилить дошку на фініші і підніме її, перше ніж зайде за загороджену зону.
Обовязки спортсменів.
Перегляд траси. Траса повинна бути у відмінному змагальному стані. Починаючи з початку перегляду, змагунам не повинні заважати роботи, які не встигли закінчити судді на трасі. Журі вирішує яким має бути перегляд. Спортсмени повинні одягнути стартові номери поверх курток щоб їх було видно. Змагуни не можуть спускатись вниз по підготовленій трасі або через ворота. Також не дозволяється заходити на трасу в черевиках не зашпилених до дошки. Учасникам змагань заборонено проходити трасу „тіньовим способом”. Змагуни не мають права тримати (торкатись) воріт протягом перегляду траси. Перша провина карається попередженням, друга провина тягне за собою дискваліфікацію спортсмена. Особливо важливим є наявність поруч із стартом підготовчого схилу.
7. Проведення паралельних змагань на двох трасах.
Формат кваліфікації для паралельних фіналів.
1.1 Окремі кваліфікаційні спроби.
1.1.1 Кваліфікація в одну спробу.
Окрема кваліфікаційна спроба має бути проведена. Ця траса має бути схожа на паралельну трасу номерами воріт, лінією падіння та нахилом. Всі учасники мають одну спробу на цій трасі. Найкращі 16 чоловіків та жінок кваліфікуються до паралельного фіналу
якщо менше 50 учасників, 8 спортсменів виходить у фінал;
якщо менше 16 спортсменів то фінал відбується за участю 4 спортсменів.
У випадку однакового часу за 8 або 16 місце спортсменам слід проїхати ще один раз по кваліфікаційній трасі. Цей спуск треба проводити одразу ж після кваліфікації.
1.1.2 Друга спроба кваліфікації.
Окрема кваліфікаційна траса має бути поставлена ( одна траса для жінок,одна для чоловіків, в залежності від кількості учасників Журі має право вирішувати про використання лише однієї траси). Ця траса має бути схожа на паралельну трасу номерами воріт, лінією падіння та нахилом. Всі спорстмени мають одну спробу по цій трасі – найкращих 8 жінок та 8 чоловіків проходять безпосередньо у фінал. Місця з 9 по 24 для жінок і місця з 9 по 32 для чоловіків проходять другу спробу на тій же трасі, але стартують в зворотньому порядку (9 місце стартує першим, 24/32 останнім)
Знову найкращих 8 жінок та 8 чоловіків ( береться до уваги лише час другої спроби) кваліфікується до фіналу.
1.1.3 Перерва при нічії.
У випадку нічії за 8 місце в І кваліфікаційній спробі, або 16 місце в ІІ кваліфікаційній спробі спортсменам потрібно дозволити додаткову спробу. Ця спроба проводиться відразу після кваліфікації. Стартовий порядок жеребкується на старті.
1.1.4 Номер учасника ввійшовшого до фіналу залежить від кількості учасників кваліфікаційної спроби:
– якщо 50 або більше учасників в кваліфікації, то 16 змагунів виходить до фіналу;
– якщо менше 50 учасників в кваліфікації, то 8 змагунів виходить до фіналу.
У випадку участі менше 50 чоловіків та жінок, Журі, якщо дозволяє час може допустити 16 чоловіків та жінок до фіналу. Рішення щодо кількості учасників у фіналі має бути оголошено за одну годину перед стартом кваліфікації.
1.2 Паралельні кваліфікаційні спроби
1.2.1 Паралельна кваліфікаційна система.
Траси стоять паралельно від початку. Ці траси є однаковими або схожими на паралельні фінальні траси. Ця кваліфікаційна система складається з 2–ох спроб:
Кваліфікаційна спроба (1–ша):
В кваліфікаційній спробі, всі учасники порядкуються у відповідності до їх ФІС пунктів ( за виключенням ручного жеребкування для кращих 16). Кожний учасник має одну спробу – непарні номери (1,3,5) на червоній трасі, парні (2,4,6) по синій трасі.
Кращих 16 жінок та чоловіків на червоній трасі і кращих 16 жінок та чоловіків по синій трасі (32 жінок та 32 чоловіків) проходять до відбіркового кола.
Відбіркова спроба (2–га спроба 32 жінок та 32 чоловіків):
Зміна трасами: кращих 16 жінок та чоловіків з червоної кваліфікаційної траси їдуть по синій трасі. Кращих 16 жінок та чоловіків з синьої кваліфікаційної траси їдуть по червоній трасі. Спроба 1–ша з кваліфікації і спроба 2–га з відбору додаються («одна червона спроба і одна синя спроба»). Кращі 16 жінок та 16 чоловіків беруть участь у фіналах.
Ранжування:
Учасники які брали участь у кваліфікації та відбірній спробах повинні бути зараховані згідно суми результатів двох спроб. Решту учасників залишаються у протоколі згідно результатів першої кваліфікаційної спроби.
1.2.2 Нічия у кваліфікації
Якщо двоє або більше учасників мають після кваліфікації нічиї, вони вирішуються кращим часом з двох спроб. Якщо далі нічия тоді дивляться в кого вищі ФІС пункти. Якщо далі нічия, тоді спортсмени посідають однакове місце, але змагуна з вищим нагрудним номером ставлять першим у протоколі. Виключенням є нічия для 16 місця.
1.2.3 Нічия за 16 місце
В нічиї за 16 місце слід зробити додаткову спробу для кожного з учасників використовуючи червону трасу (однакова траса для обох). Ця спроба має бути проведена одразу ж після кваліфікації. Стартовий порядок жеребкується на старті.
2. Паралельний фінал.
2.1 Пари для паралельного фіналу.
Вісім або чотири пари складаються з врахуванням результатів кваліфікації
групи |
чоловіки |
Жінки |
|
Місце 1 – місце 16 Місце 8 – місце 9 Місце 5 – місце 12 Місце 4 – місце 13 Місце 3 – місце 14 Місце 6 – місце 11 Місце 7 – місце 10 Місце 2 – місце 15 |
Місце 1 – місце 8
Місце 4 – місце 5
Місце 3 – місце 6
Місце 2 – місце 7 |
Стартовий порядок
Для кожної пари, спортсмен, зазначений першим, який відповідно є лідером пари проходить першу спробу по червоній трасі. Далі спортсмени стартують в зазначеному в таблиці порядку від її початку до кінця, послідовно. На другу спробу учасники міняються трасами. Ця система є дійсною для усіх спроб паралельних фіналів.
Паралельний фінал складається:
– 1/8 фіналу
– 1/4 фіналу
– 1/2 фіналу
– малий та великий фінали.
1/8 фіналу
Переможеці 1/8 фіналу кваліфікується до 1/4 фіналу.
1/4 фіналу
Переможеці 1/4 фіналу кваліфікується до 1/2 фіналу
1/2 фіналу
Переможеці 1/2 фіналу кваліфікується до великого фіналу. Переможені в 1/2 фіналу кваліфікується до малого фіналу.
Великий та малий фінал
Переможець великого фіналу посідає 1 місце. Переможений у великому фіналі посідає 2 місце.
Переможець малого фіналу посідає 3 місце. Переможений у малому фіналі посідає 4 місце.
2.3.5 При використанні паралельної кваліфікаційної системи для кваліфікації, у фіналі стартують 8 чоловіків та 4 жінки.
Порядок проходження до фіналу повинен бути оголошений журі на нараді капітанів перед змаганнями.
Формат з дома спробами в паралельних фіналах
Кожна пара учасників має пройти 2 спроби. Спортсмени міняються трасами на другу спробу.
- Учасник який не фінішував або дискваліфікований у першій спробі, стартують другу спробу з 4 % (макс. 1,5с) пенальті (див. далі пенальті).
- Спортсмен який не стартував першу спробу отримує пенальті.
- Якщо двоє учасників не стартували у першій спробі, спортсмен хто виграв другу спробу автоматично проходить у наступний тур.
- Якщо двоє спортсменів не стартували у 2–ій спробі, спортсмен який переміг у 1–ій спробі автоматично проходить у наступний тур. Крім того, якщо один спортсмен не стартував, а інший учасник пари дискваліфікований, спортсмен, який не стартував отримує пенальті у 1–ій спробі, в другій спробі учасник який стартував (але дискваліфікований) проходить далі у наступний тур.
- Якщо спортсмени мають нічию у двох спробах, учасник з кращим часом в кваліфікації проходить у наступне коло.
- У випадку коли двоє спортсменів мають однаковий кваліфікаційний час (комбінація часу кваліфікації та відбіркової спроби), для визначення переможця використовують час кращої спроби з 2.
- Якщо далі нічия двоє учасників отримують однакове місце у протоколі, тим не менш спортсмен який має вищий номер стоїть першим.
- Якщо спортсмену завадили під час спуску по трасі, він повинен негайно зупинитись і повідомити про ситуацію найближчому судді на трасі. Суддя на трасі повинен занести обставини інциденту у свій блокнот та представити його журі в кінці першої чи другої спроби. Суддя на воротах має зобов’язати цього змагуна негайно повідомити про випадок рефері або іншому члену журі.
Пересікання фінішної лінії.
Фінішну лінію потрібно пересікати:
- хоча б одною ногою, фіксованою до дошки;
- двома ногами у випадку падіння прямо на фініші. У цьому випадку час фіксується, коли будь-яка частина тіла змагуна або його спорядження пересікає промінь хронометру.
Формат з однією спробою для паралельних фіналів
8 або 4 пари формують як в таблиці (п. 2.1).
- Кожна пара змагунів проходить лише одну спробу.
- Після кожного заїзду учасник з кращим кваліфікаційним часом може вибрати червону або синю трасу.
- Якщо двоє учасників дискваліфіковані в тих самих воротах або в них однаковий час проводиться друга спроба. В результаті жеребкування відбувається вибір траси.
Не стартував (НСТ) у паралельних фіналах
- Якщо спортсмен не стартував у восьмій або четвертій фіналу, він автоматично посідає 16 (1/8 фіналу) або 8 (1/4 фіналу) місця відповідно.
- Якщо 2–є або більше спортсменів не стартували, спортсмени які не стартували посідають (15/16 і 7/8) місця згідно до їх кваліфікаційних часів (такий ж алгоритм використовується якщо 3 або більше учасників НСТ).
- Якщо учасник не стартував у 1–й спробі малого або великого фіналу, інший спортсмен стартує лише один раз.
2. Перегляд траси перед фіналами
Учасникам дозволено мінімум протягом 10 хв. переглядати паралельні траси (на кваліфікації та фіналах). Спосіб перегляду визначає Журі.
Учасникам не дозволяється доторкатись або триматись за ворота протягом перегляду. Перша провина карається попередженням, друга тягне за собою дискваліфікаційні санкції проти спортсмена.
8. Контроль за змаганнями
Судді на воротах знаходяться по обидва боки від трас:
- Кожний суддя на воротах має мати (синій або червоний) прапор, в зележності до кольору траси яку він контролює.
- Цей прапор використовується для негайного оповіщення журі про потенційну дискваліфікацію на закріпленій за ним ділянці траси. Призначена суддівською колегією офіційна особа (або суддя) може знаходитись приблизно на середині траси; за допомогою використання жовтого прапору (вказуванням прапором на місце порушення) ця особа підтверджує або спростовує рішення судді на ділянці траси про дискваліфікацію.
- Підняття жовтого прапору означає дискваліфікацію спортсмена.
9. Дискваліфікації та покарання
1. Причини для дискваліфікації є наступні
- фальшстарт;
- заважати опоненту, добровільно чи випадково
- неправильне проходження воріт
- проходження воріт з внутрішньої сторони;
- не фінішування з однією ногою пришпиленою до сноуборду.
Учасник який є дискваліфікований або не фінішував у 2й спробі не проходить у наступне коло.
У випадку якщо двоє учасників не фінішували, учасник який пройшов більше воріт:
1–ша спроба – виграє першу спробу;
2–га спроба – проходить у наступне коло.
10. Час пенальті
Штрафний час вираховується з кращих часів кваліфікації для жінок та чоловіків. У паралельних дисциплінах час пенальті становить 4% від найкращого часу кваліфікації, максимально 1,5 с.
У будь-яких випадках максимальна різниця часу першої спроби фіналів не може бути вищою ніж час пенальті, тобто якщо справжня різниця часів є 3 секунди, а пенальті є 1.5 с, тоді другу спробу спортсменистартують з різницею у 1.5 с.
Якщо по результатам другої спроби через пенальті учасники мають нічию, то змагун який переміг у другій спробі переходить у наступне коло змагань.